Wakacje za pasem, a z nimi piękna słoneczna pogoda. Najlepiej taki czas wykorzystać aktywnie – na świeżym powietrzu. Promienie słońca zachęcają do podejmowania rożnych aktywności fizycznych, a witamina D – (ta słoneczna) ładuje nasze akumulatory powodując, że potrzebujemy mniej snu, mamy więcej energii niż zwykle. Grzechem by było tego nie wykorzystać.

Jest wiele miejsc, które sprawdzą się jako te komfortowe dla treningu – są to różnego rodzaju siłownie, kluby fitness czy zwykłe sale treningowe, miejsca, które mamy na co dzień i które są łatwo dostępne. Ja proponuję zacząć korzystać ze świeżego powietrza już teraz i wyjść ze swojej strefy komfortu.

Góry, morze, las, łąka czy polana. Naprawdę mamy w czym wybierać, wystarczy trochę własnej inwencji i chęci. Można również wszystko połączyć planując swój urlop czy wyjazd weekendowy. Jeśli jedziemy nad morze, a tylko pogoda na to pozwoli wykorzystajmy plaże – nie ma nic lepszego jak poranny jogging brzegiem morza, czy wśród drzew w gęstym lesie.

Przewaga treningów outdoorowych polega na tym, że nie jesteśmy ograniczeni czterema ścianami. Łączymy przyjemne z pożytecznym, czyli pracujemy nad sprawnością i kondycją wykonując zróżnicowane ćwiczenia oddychając jednocześnie świeżym powietrzem. Dodatkowo walory widokowe robią swoje, bo kto nie chciałby połączyć treningu mając przed sobą widok na falujące morze czy piękne górskie widoki rozpościerające się z pobliskiej polany ?

Jeśli myślisz, że brak sprzętu, maszyn jest barierą dla wykonania takiego treningu to jesteś w dużym błędzie. W terenie można wykorzystać dosłownie wszystko. Jeśli chciałbyś zacząć trenować w taki sposób, a nie wiesz jak się za to zabrać, brakuje Ci pomysłów lub motywacji pomogę Ci !
Nie trać czasu twoje zdrowie i dobre samopoczucie leży w twoich rękach, zapraszam wszystkich chętnych !